Blar i NTNU Open på forfatter "Hovde, Sunniva Skjøstad"
-
Bedre innhold i barnehagen? En kritisk diskursanalyse av kunstfagenes plass i barnehagen i Stortingsmelding 19 Tid for lek og læring. Bedre innhold i barnehagen (Kunnskapsdepartementet, 2015-2016).
Oftedal, Trine (Master thesis, 2018)Masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av Stortingsmelding 19 Tid for lek og læring. Bedre innhold i barnehagen (Kunnskapsdepartementet, 2016). Jeg bruker en abduktiv forskningstilnærming der jeg veksler mellom teori, ... -
Det er barbarisk, men hei, det er Disney
Høyby, Hanne Lone (Master thesis, 2022)Denne masteroppgava er et dekoloniserende prosjekt som belyser hva som skjer når jeg som lærer søker å skape endring hos meg selv gjennom møter med musikken i to Disney-musikaler. Studien er postkvalitativ, noe som muliggjør ... -
Et kulturskole-grunnskole-samarbeid fra lærerperspektivet: En postkvalitativ studie av dynamikker og spenninger som kan oppstå i samarbeid mellom kulturskolelærere og grunnskolelærere om grunnskolens musikkundervisning
Natrud, Ingrid Marie (Master thesis, 2023)I denne oppgaven undersøker jeg hvilke dynamikker og spenninger som kan oppstå i forbindelse med et kulturskole-grunnskole-samarbeid der kulturskolelærere og grunnskolelærere samarbeider om musikkundervisningen i grunnskolen. ... -
Fabelfaktisk Rollespill
Renolen, Trym Solan (Master thesis, 2022)Masteroppgaven Fabelfaktisk Rollespill har som hensikt å fremme hva som skjer affektivt mellom deltakerne, rommet, materialiteten og musikken i en rollespillsituasjon. Problemstillingen for prosjektet ble: Hva skjer affektivt ... -
Global musicking - Om innvandring og den farlige forskjelligheten
Hovde, Sunniva Skjøstad (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2013, Doctoral thesis, 2013)Ungdom i flerkulturelle miljøer har heterogen musikalsk bagasje. Dette prosjektet undersøker hvilke musikalske hierarkier de navigerer etter i en norsk kontekst, og hvordan de forhandler om tilhørighet gjennom musicking, ... -
Kulturskole: bredde//dybde
Viken, Andreas (Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven er en kvalitativ analyse av den norske kulturskolens rammeplan, Mangfold og fordypning, og to modeller, IRIS-prosjektet og Trondheimspyramiden, som representerer kulturskolevirksomhet som har lyktes ... -
The Traditional Concept Umunthu as entangled in a Malawian Dance Teacher's Educational Practice
Hovde, Sunniva Skjøstad (Journal article; Peer reviewed, 2019)Dansepedagogikk er, globalt sett, både teoretisk og praktisk ofte basert på vestlig pedagogikk. Det ser ut som at danse pedagogikk fra afrikanske perspektiver har vært lite brukt i både afrikanske og andre utdanningsinstitusjoner. ... -
Towards Just Dance Research. An uMunthu Participatory and Performative Inquiry Into Malawian–Norwegian Entanglements.
Hovde, Sunniva Skjøstad; Smzy Maulidi, Asante; Østern, Tone Pernille (Chapter, 2021)ABSTRACT In this methodologically oriented chapter, the three co-researchers, who are part of the Malawian-Norwegian entanglements, ask themselves this question: How can we approach a Malawian-Norwegian dance education ...